Pokud jde o podnikání, může se jednat o poměrně snadný, a přitom velice účinný způsob, jak si zajistit dostatek zákazníků a vysoký zájem o nabízené služby. Třeba čistě jen proto, že oproti ostatním podnikatelům máte v ruce velké trumfové eso. Když máte dobře zapamatovatelný telefon, každý, kdo bude vaši nabídku potřebovat, zavolá automaticky k vám.
Lidé jsou přirozeně líní, s tím je třeba počítat, a je dobré z toho vycházet. Jistě to znáte i z vlastní zkušenosti – proč byste po něčem složitě pátrali, proč byste něco hledali, když to, co potřebujete, máte na dosah ruky?
A přesně tak to funguje i v případě, kdy lidé zatouží po nějaké nabídce. Může to být zboží, mohou to být služby, prostě cokoli, co zrovna někdo potřebuje. Nejjednodušší způsob, jak to získat, je kontaktovat toho, kdo to nabízí. A to ihned, bez čekání, bez hledání. Čím méně se v takovém případě nabídky různí, a čím více si jsou cenově podobné, tím je takové chování zákazníků obvyklejší.
Dejme tomu, že máte chuť na pizzu. To je nabídka, nad kterou lidé zpravidla příliš neuvažují. Pakliže mají svého oblíbeného prodejce, tak ho okamžitě kontaktují. Pokud nemají žádné výrazné preference, tak jednoduše kontaktují toho, jehož telefonní číslo nosí v hlavě. Přece jen, pizza se u jednotlivých prodejců příliš neliší. Takže ten, kdo má lépe zapamatovatelný kontakt, zde vítězí!
Každý chytrý obchodník dokáže podobné chování lidí využít ve svůj prospěch. Stačí mít pěkné zlaté číslo a naučit ho všechny potenciální zákazníky, a může prodávat jako o závod!
Neváhejte této skutečnosti využít i vy. Pořiďte si také takový kontakt, který nikdo nepřehlédne, a který všem okamžitě uvízne v paměti. Tím spíše, když ho šikovně vypustíte do světa tak, aby ho nikdo nepřehlédnul. Snadnou číselnou kombinaci si lidé dokážou zapamatovat na první pohled, anebo na první poslech.