Aby se podnikatelé (a logicky nejednou nejen podnikatelé) uživili, je jim zapotřebí, aby se o nich vědělo. V některých případech je záhodno, aby je znali v blízkém okolí, v některých případech musí být taková oblast třeba i o poznání větší, někdo pak potřebuje dosáhnout dokonce věhlasu světového. A především v tom posledně zmíněném případě, ovšem nejen v něm, je zapotřebí využít možností, jež nabízejí internetové stránky. Totiž jež by tyto měly nabízet. Jenže nejednou nenabízejí.
Internetové stránky jsou totiž tím, co umožňuje roznést prakticky jakoukoliv informaci do celého širého světa. Díky nim se může dozvědět o jakékoliv nabídce jak nejbližší soused, tak klidně i uživatel někde na opačné straně polokoule. Jenže aby tomu tak bylo, musí být ona stránka na internetu k nalezení. A to až příliš často nebývá.
Mnoho stránek prostě zmizí někde v záplavě všeho toho průměru či dokonce smetí, jimiž je internet zahlcen, a není k nalezení. Totiž internetové vyhledavače o takových stránkách zpravidla vědí, ovšem nedávají jim přednost. Když pak někdo na síti něco hledá a zadá do vyhledavače to či ono klíčové slovo, nalezne toho tento mraky, ovšem uspořádá to hledajícímu podle zadaných kritérií a tudíž se několik stránek ocitne na populárních prvních místech, kde je jejich úspěch zaručen, ovšem na většinu zbyde jenom nějaké to místo vzadu, tam, kam už uživatelé zabrousí v nejlepším případě výjimečně.
A aby se ony stránky ze zadních pozic probojovaly ‚do čela pelotonu‘, potřebují optimalizaci. Tedy odborný zásah spočívající v kontrole webu a odstranění možných vad, zvolení správných klíčových slov, linkbuildingu, copywritingu a reklamní kampani. Jen tak se dostanou vpřed, jen tak budou sloužit k tomu, k čemu sloužit mají.
A pokud někdo z majitelů podobných stránek zvažuje, zda stojí u oné SEO optimalizace cena za to? Pak mu lze odpřisáhnout, že ano. Protože je vždycky lepší mít o něco dražší funkční stránku, než o něco levnější nikoho nezajímající internetové smetí.