Asi každý ví, že hlavním cílem jakékoliv firmy je mít co nejvyšší zisk. Toho se dosáhne tehdy, pokud budeme mít maximální možný výdělek za cenu co nejnižších nákladů. Je tedy pochopitelné, že se firmy snaží minimalizovat částku, kterou vloží do jednotlivých odvětví.
Samozřejmě ne vždy je to dobrý nápad. Naopak, mnohdy to vede naopak ke ztrátě zisku. Dobrým příkladem zde může být prakticky jakákoliv reklama, neboť pokud není provedena kvalitně, pak nepřiláká ani zdaleka tolik nových zákazníků. A bez zákazníků nejsou obchody. A bez obchodů není zisk.
Je však jasné, že každá firma, i kdyby se jednalo o obrovský nadnárodní koncern, má omezený rozpočet, který může využít. Nemůže jej tedy například celý vložit do propagace, neboť pak by nezbylo na nákup surovin a další nezbytné věci.
V podstatě je tedy nutné, aby si firma zvolila takovou marketingovou strategii, která bude účinná, avšak stále v jejích finančních možnostech. Například televizní reklamy jsou bezpochyby velmi dobrým prostředkem, jak ovlivnit potenciální zákazníky. Zároveň je však velmi drahá, a nelze počítat s tím, že například malá rodinná firmička bude mít na tento způsob propagace dostatek financí.
Proto se často používají jiné metody. Například u PPC reklama Google ADS cena není příliš vysoká. Podobně je u PPC reklama SKLIK cena přijatelná i pro menší podniky. Přitom je však poměrně účinná a může přinést pěkné peníze.
Lze tedy vidět, jak je vždy důležité, abychom věděli, kolik za daný výrobek či službu zaplatíme, a to bez ohledu na to, o co se jedná a zda jsme fyzická či právnická osoba. Všichni máme omezený rozpočet, a je nutné jej dobře rozdělit. K tomu je nutné přiznat si realitu a nenasazovat si růžové brýle. Také musíme správně posoudit důležitost jednotlivých nákladů. Jen tak můžeme dosáhnout v tvrdých tržních podmínkách úspěchu.